Wednesday, August 26, 2009

Selamat Hari Lahir Anak-Anakku....!

Selamat Hari Lahir Che Aina Husna yg ke 10, 25 Aug 2009 dan Che Aiman Zafran yg ke 11, 26 Aug 2009.

Kamu adalah mutiara, kamu adalah permata dan sesungguhnya kamu adalah amanah Allah ke atasku, dan aku adalah Pemimpin kamu.

Sabda Rasulullah s.a.w "Setiap kamu adalah pemimpin. Dan setiap pemimpin bertangung jawab tentang kepimpinannya. Imam itu pemimpin, bertangungjawab tentang kepimpinannya. Laki-laki itu pemimpin dalam keluarganya, bertanggung jawab tentang kepimpinannya. Wanita itu pemimpin dalam rumah tangganya, dan bertanggung jawab tentang kepimpinannya. Khadam itu pemimpin bagi harta majikannya, bertanggung jawab tentang kepimpinannya." (Bukhari dan Muslim)

Kamu adalah pelaburanku yg paling beharga sepertimana Sabda Rasulullah s.a.w "Apabila matinya seseorang, semua amalannya terhenti kecuali tiga(3) perkara : Sadaqah jariah, ilmu yang dimanafaatkan dan anak soleh yang mendoakannya." (Muslim).

Aku amat beruntung mempunyai kamu sepanjang hayatku, dunia akhirat.


Dengarlah nasihat pemimpinmu ini sebagai hadiah di hari lahir kamu :

Aku memarahi, aku menghalang sesuatu yg kamu sukai, ADA SEBABNYA.
Aku menidakkan sesuatu yang kamu sukai, ADA SEBABNYA.
Aku tidak menghalang ke atas sesuatu yg kamu sukai, MESTI ADA HADNYA.

Aku sentiasa di sini,
untuk mendampingi kamu,
untuk menyayangi kamu,
menghormati kamu,
menghargai kamu,
mementingkan kamu

'Selamat hari Lahir Puteraku dan Puteriku' - sekalung tahniah dari Ayahanda dan Bonda Kamu.





2 comments :

ssalmi said...

Salam silaturrahim kekeluargaan berpanjangan dan berkekalan. Syukur @ TAHNIAH atas anugerah usia Aiman dan Aina.. Selamat maju jaya...semoga sejahtera & berbahagia di dunia dan akhirat,, Ramadhan Karim, Al Mubarak

Unknown said...

Terima Kasih, Alhamdulillah atas nikmatNya.
Ramadhan Karim kepada Keluarga Bangi juga.

Doa Harian

Dengan nama ALLAH yg Pemurah dan Penyayang, segala puji bagi ALLAH Tuhan Seru Sekelian alam. Ya ALLAH, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya ALLAH, kami pohon kepadaMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama,dunia dan akhirat.
Ya ALLAH, baikanlah kesudahan kamipada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat.
Ya ALLAH, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan kami, kurniakankanlah kami kebajikan dunia dan akhirat seta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan ALLAH, limpahkanlah rahmat serta sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda