Monday, August 10, 2009

ٱلَّذِينَ إِذَآ أَصَـٰبَتۡهُم مُّصِيبَةٌ۬ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيۡهِ رَٲجِعُونَ

Sebagai kenangan di hari kelak.
August, 4 2009. Isteri menerima panggilan dari seorang teman untuk menyampaikan satu berita yang sudah pasti (tidak awal, akhir) tentang kematian. Seorang teman atau boleh dikatakan abang juga di Doha, Qatar. Baru hendak mengenali keluarga beliau sebulan 2 kebelakangan ini secara dekat, malah kalau diingatkan kembali sudah berkenalan pada awal tahun penghijrahan ke Qatar, 2007, pertemuan pertama di Al Jarir Book Store secara kebetulan. Amat mengingati nama Mohamd Mat Dahan, kerana namanya agak menarik sedikit. Itu adalah ingatan di pihak diriku, tidak pula tahu bagaimana pula di sebelah sahabat ini.
Persahabatan antara keluarga bertambah akrab mungkin disebabkan sifat-sifat peramahnya, minatnya, hobi dan sebagainya.
Tidak perlulah penceritaan selanjutnya. Semoga pertalian dengan yang masih hidup masih berkekalan.

Antara kehendak tuhan agar hambaNYA memperingati Kematian adalah dengan kematian hambaNYA.

Aku doakan Sahabat/Teman/Abang Mohamad Mat Dahan di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman. Insyaallah.

No comments :

Doa Harian

Dengan nama ALLAH yg Pemurah dan Penyayang, segala puji bagi ALLAH Tuhan Seru Sekelian alam. Ya ALLAH, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya ALLAH, kami pohon kepadaMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama,dunia dan akhirat.
Ya ALLAH, baikanlah kesudahan kamipada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat.
Ya ALLAH, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan kami, kurniakankanlah kami kebajikan dunia dan akhirat seta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan ALLAH, limpahkanlah rahmat serta sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda