Sunday, March 8, 2009

Special Entry (dedicated to Kak Jane)

Don't be surprise, this entry will be a little bit different..as it is not from 'Radius Qatar' per se. Well - this is Ija.."the Wife" who is trying to write for the first time. Cam ni la, kira sebagai penulis jemputan gitu. I'm not very good in writing, even does not have the slightest idea how to even start it but...teringin nak 'interprem'. Sometimes feel jeolous bila reading other's blog (Bro Mart-its you). So here I am, will try my very best. Iyelah, kekadang we feel that we have something good that we want to share it with other people but the words will not come out properly...
For this entry I have to ask my son-AIMAN-who's already has his own blog to guide me on how to post an entry, photos, etc. Believe me, he's very dedicated with his supervisory task and keep on pointing out my errors-"mama salah eja, mama silap browse photo la...macam macam.
Here goes- last weekend I've made this very speacial meal, nasi ayam and sagu santan, So saje la nak show off to my dearest sister. I'm supposed to show her step by step on how to make both but eventually it was all done very fast..sempat ambil gambar on the after je..Sorry ye Kak Jane, maybe next time.
As for sagu, cam dalam gambar tu la gayanya. The truth is that i don't know how the correct way to do it, even the sukatan sebab selalunya when I cook, it will be more on ikut perasaan punya sukatan..Cuma so far the food or kuih selalunya menjadi aje..nasib baik.
Selalunya this kuih sagu kita makan dengan santan masak dan sedikit air gula. I remember kalau buffet Ramadhan kat KL, this menu is a must menu..memang yummy betul
So inilah hasilnya-my sagu and my nasi ayam , and by the way di sini sagu they called it also "sagoo".
Okey..that's it, my first entry, lepas ni will try to write again to add some spice to this blog. Amacam Bro Mart, boleh tak..




3 comments :

sherry said...

Ija..

wah..wah...u ada talent lah..sure kalu u have ur own blog boleh gempak punyer.

jeleznya sagu tu..sambil sekarang i tak berani nak try lagi...have to call Mak asking her again.

Mat Cendana said...

Was surprised when I saw "Brother Mart". Kang kena orang lain, jadi kes perasan pulak. Kena confirm with Kak Jane first...

For a first-timer, you have done very well indeed. This is something that I had told Kak Jane: Be yourself, just write... takde fikir nak impress sapa-sapa. In Kak Jane's case, she has "found it" in being herself.

BTW I actually get nervous and uneasy when people say this about my blog. Maybe it's because of the lack of confidence, after YEARS of being down in the dumps... Lama-lama jadi psychology, menerima "tak layak untuk berjaya, untuk dapat kesenangan". Complicated bendanya...

Sekarang baru nak cuba sesuaikan diri dengan "what's normal" - susah especially bila duduk seorang diri. Mujur ada orang-orang macam Kak Jane dan Abang Mie yang berikan panduan dan keyakinan...

Anonymous said...

K Jane n Bro Mart, thanks for the encouragement. Rasa semangat nak menulis lagi, nanti blog owner kata lebih sudu dari kuah la plak...ha ha ha.
-IJA-

Doa Harian

Dengan nama ALLAH yg Pemurah dan Penyayang, segala puji bagi ALLAH Tuhan Seru Sekelian alam. Ya ALLAH, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya ALLAH, kami pohon kepadaMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama,dunia dan akhirat.
Ya ALLAH, baikanlah kesudahan kamipada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat.
Ya ALLAH, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan kami, kurniakankanlah kami kebajikan dunia dan akhirat seta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan ALLAH, limpahkanlah rahmat serta sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda