Wednesday, June 17, 2009

Terkilan-Tak Dapat Hadir

4 June 2009, hari perkahwinan adikku yang tinggal bersama dengan ibu, 2 adik dan satu anak saudara. Perkahwinan yang mana aku sendiri tidak ketahui secara rasmi, maksudku tidak pernah di bincangkan sebelum2 ini secara direct oleh tuan punya badan. Malu atau segan dengan ku, aku pun tak tahu. Secara ikhlas dan jujur aku tidak senang dengan perlakuan itu. Aku tidaklah berkecil hati, itu kehidupan yang di inginkannya.


Segala urusan agaknya dibawah tanggungjawab kakak ku yang berada di London. Jikalau adik perempuan sudah tentu aku diutamakan disebabkan mempunyai kuasa Wali. Namun, acara perkahwinan sudah selesai. Aku tidak sedikit pun mengenali siapa keluarga si isterinya. Doa ku moga dari kalangan orang baik2.

Semoga kekal ke akhir hayat SELAMAT PENGANTIN BARU, dari DOHA.

beberapa pilihan gambar kenangan.

3 comments :

nasru said...

bila adik demo nikah ? rugi la demo tak kelik..

apa pun yang penting moga adik demo bahagia sampai ke anak cucu.

ssalmi said...

Alhamdulillah ...tumpang gembira ahli keluarga bertambah...Ada hikmah di sebalik ketidakhadiran dan ketidaktauan.... talian doa restu dari yang jauh sudah memadai..sedetik apa yang terlintas di sanubari Allah mengetahuinya..Semoga mencari ISLAH di perantauan..

Unknown said...

INSYAALLAH, Terima Kasih

Doa Harian

Dengan nama ALLAH yg Pemurah dan Penyayang, segala puji bagi ALLAH Tuhan Seru Sekelian alam. Ya ALLAH, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya ALLAH, kami pohon kepadaMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama,dunia dan akhirat.
Ya ALLAH, baikanlah kesudahan kamipada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat.
Ya ALLAH, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan kami, kurniakankanlah kami kebajikan dunia dan akhirat seta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan ALLAH, limpahkanlah rahmat serta sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda