Monday, December 28, 2009

INDAHNYA DOHA



















Quad Bike Ride On the Dunes, Singing Dunes, Museum Of Islamic Art, Souq, Fish Market, Bowling. Bowling, Bowling, Shopping, Shopping, Shopping, Shopping and more Shopping.

Keindahan Doha bermula pada 10 Dec 2009, bilamana kami menerima kunjungan dari Keluarga Indera Mahkota, Kuantan bersama 5 anak saudara termasuk 2 dari keluarga Cheras. K. Jannah (KJane) dan Abg Mie bersama anak mereka Nur Ainina, Nur Syahirah dan Muhammad Irfan beserta sepupu mereka Shafiq Ezhan dan Ezatul Shafiqah untuk pertama kali menjejaki Tanah Arab, Daulah Qatar. Bermulalah keindahan Doha dikacamata anak-anakku.

Perjalanan jauh yang memakan masa >8 jam tak dirasa, kerana teruja untuk bejumpa keluarga yang merantau. Begitulah hakikatnya keakraban kami.

Namun begitu hanya sedikit sahaja keindahan Doha yg dapat ditunjukkan meraka kerana lebih separuh dari keseronokkan dan keunikan hanya pada bulan May, Jun, Julai dan Ogos bila mana bumi Doha berkongsi kepanasannya dengan Makhluk Allah. Hanya kenikmatan musim sejuk yang baru bermula mungkin cukup untuk membuatkan lawatan mereka puas. Nikmat hujan juga dikongsi walaupun lazimnya hujan adalah sekali sekala sahaja. Ingatkan ingin berkongsi kenikmatan musim panas yang boleh mencecah lebih daripada 50 C demi untuk mengingatkan kita kepada kehebatan yg MAHA ESA. Namun begitu kesyukuran kepada Illahi kerana dapat menemukan 2 keluarga ini, dan itupun cukup hebat.
---------------------------------------------
Biarlah gambar bercerita walaupun tidak dapat berkata2 namun ianya mengungkai lebih dari jangkamasa lawatan.
---------------------------------------------















Kebingitan suara anak2 surah tiada, keceriaan anak2 sudah hilang, oghe kelate kato 'Kesit' - maknanya, sunyi kerana merindui. Tidak mengapalah itulah hakikatnya. Memang sudah menjangka saat2 akan berpisah setelah 2 minggu bersama, itulah sebabnya Airport Doha Banjir, banjir airmata pada 26 Dec 2009.

Namun, kisah perantau harus diteruskan, bermula dengan sessi therapi sebagai alasan menghilangkan 'keKESITan'.

Bawalah berita yang baik2 kepada keluarga di Tanahair, bawalah kenangan dan keceriaan yang tidak ternilai, bawalah persahabatan yang berkekalan, datanglah kembali dan insyaallah Keindahan Doha Menanti lagi.





Salam Sayang dari kami Keluarga Doha.

9 comments :

Anonymous said...

So true... Picture did tell its stories... Mengalir airmata just to look and remember those moments.. Uwaaaaaa
-ija-

Nina said...

Orang sini pun kate uwaaaaaaaa :(

zal said...

eh... tetiba baca entry ni br terasa sedih... tp tak banjir mcm ija lah...

Unknown said...

Zal,

Sedih kita tak banjir luar tp kat dalam ala2 banjir kilatlah tu..
TQ

Anonymous said...

[B]NZBsRus.com[/B]
No More Crawling Downloads With NZB Downloads You Can Instantly Find Movies, Console Games, MP3 Albums, Software and Download Them @ Dashing Rates

[URL=http://www.nzbsrus.com][B]Usenet[/B][/URL]

Anonymous said...

Yes indeed, in some moments I can phrase that I approve of with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is even now a question as you did in the downgrade delivery of this beg www.google.com/ie?as_q=vista movie theatre silverlake ?
I noticed the axiom you suffer with not used. Or you functioning the dark methods of promotion of the resource. I have a week and do necheg

subu.ps said...

Loads of pictures. nice ones tooo

Honeymoon bed breakfast said...

There are very beautiful and attractive destinations in the world, which are very much marvelous and magnificent and have some kind of special characteristics which tends to, differentiate from one place to another.

Amy said...

I appreciate your PO very much the picture with the article. Continues to refuel!!

Doa Harian

Dengan nama ALLAH yg Pemurah dan Penyayang, segala puji bagi ALLAH Tuhan Seru Sekelian alam. Ya ALLAH, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya ALLAH, kami pohon kepadaMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama,dunia dan akhirat.
Ya ALLAH, baikanlah kesudahan kamipada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat.
Ya ALLAH, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan kami, kurniakankanlah kami kebajikan dunia dan akhirat seta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan ALLAH, limpahkanlah rahmat serta sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda