Thursday, April 9, 2009

Aku Tidak Seperti Dulu

















Aku tidak seperti dulu...!! ingat pula pada lagu " Aku
tidak seperti yang dulu, menunggu mu sampai akhir hidup ku....seterusnya.." yg tidak pernah aku hayati maksud lirik2nya.










Ya! Aku tidak selalu muda, umur makin meningkat, ingatan makin lupa, malam mudah mengantuk, hati makin sensitif,sasa tubuh makin sembab, ruang2 lipatan makin berisi walaupun aktif dengan tugasan jasmani tapi ianya tidak mencukupi. Kerapkali aku membuat penelitian sendiri keatas kedutan kulit, dan penemuannya tak ada lain melainkan akibat ketuaan, namun belum lagi ketara di mata kasar. Walaupun naluri masih seperti dulu, dikala pinggang bersaiz 29 inci tapi hakikatnya sudah 36/37 inci sekarang.







Jikalau dulu boleh berlari 100m dalam 10s tapi sekarang walau kayuhannya sama tapi 3kali ganda masa yg diambil. Bukannya bermaksud untuk menghalalkan keutamaan dunia tapi lebih kepada keinsafan dan mengingati kematian.

Ada baiknya sambutan hari lahir di beri keutamaan tiada lain tujuannya adalah untuk keinsafan. Biarlah perasaan muda bermain2 di fikiran tapi keinsafan bertarung di hati. Aku sudah menjakau 36 tahun. Aku tidak sepeti dulu. Kepada rakan2 terima kasih di atas ke perihatinan dan sambutan hari peringatan hari tua.






8 comments :

sherry said...

Ewah..ada gambar pulak dah..ok.ok..suka.suka.

My dear brother Lan,

Kehidupan mematangkan kita., perjalanan seharian memberi kita pengajaran. Ianya juga nikmat anugerah Tuhan..nikmati dan bersyukurlah.

Unknown said...

Dear Sherry,

Yup TQ. Btw Sabtu nih ada Bowling Tourn utk Rakyat Msia in Doha, rasa2nya kita org boleh menang tak..?

sherry said...

RQ.

TOLONNNG lah kekalkan kejuaaraan last year. ,Rugi jer training balik Malaysia hari tu.

Good Luck. all the best. On the same day, i ada selection for MAKSAK kat premium lanes...sekarang ni premium lane dah ada mesin oily baru..hay wired semua hooker..bola tak nak corner..pi straight jer..banyak kena adjust..ambik spare pun kena adjust standing position..cabaran..cabaran.

Mohd Syafei Ahmad said...

buat majlis tak ajak

Anonymous said...

whitelighter- tuh mee kari yang you skip la..hampeh je kata tak ajak..bila ajak tak mo datang..berani reject mee kari i..

ha ha ha-IJA-

nasru said...

bahagia nampaknya orang kita diperantauan...lama tak dengar khabar ? lagu mana sihat ke..weny kirim salam demo

Unknown said...

Nasru,
Alhamdulillah. Ntahlah lama tak buat post, BZ sikit. Demo lagumano...?Still kat Penang..?

nasru said...

still kat penang.. tanam anggur balik. dah 3 bulan dah..boring betul.

bila nak balik malaysia

Doa Harian

Dengan nama ALLAH yg Pemurah dan Penyayang, segala puji bagi ALLAH Tuhan Seru Sekelian alam. Ya ALLAH, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya ALLAH, kami pohon kepadaMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama,dunia dan akhirat.
Ya ALLAH, baikanlah kesudahan kamipada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat.
Ya ALLAH, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan kami, kurniakankanlah kami kebajikan dunia dan akhirat seta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan ALLAH, limpahkanlah rahmat serta sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda