Wednesday, September 9, 2009

Selamat Hari raya Aidil Fitri Kepada Keluarga dan Sahabat di Malaysia


Eid Al Fitr 1430, atau tahun ini, 2009 merupakan tahun yg ke-3 Aku sekeluarga beraya jauh dari sanak saudara dan keluarga. Amat terasa kejauhannya, kerinduannya dan kemeriahannya. Dan di saat itu juga sudah mula lupa bagaimanakah kesinambungan AidilFitri bersama keluarga di Malaysia.


Jari sepuluh disusun mengatur sembah, menunduk mohon kemaafan atas segala salah dan silap. Semoga berkat di hari mulia yang segar indah 1 Syawal.
Bisik2 sayu sudah pasti menemani kami namun apakah Eid tanpa sayu, tanpa pilu tanpa muhasabah. Biarkan ia melalui hati sebak di dini hari.

Aku syukur.

'SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN KEPADA KELUARGA"
MA, Che Qooh-Suami, Zudin-Isteri-Anak2, Ippu-Isteri, Ida, Maziz dan sanak saudara di Kg Morak, Wakaf Bharu, Kelantan
Mak, Abah, di Chenor Pahang, 12 Ipar, 12 Biras, berpuluh anak saudara, cucu sedara di Seluruh Kuantan, KL, P.Pinang'
Sanak Sudara, Sahabat-sahabat, kawan-Kawan.

No comments :

Doa Harian

Dengan nama ALLAH yg Pemurah dan Penyayang, segala puji bagi ALLAH Tuhan Seru Sekelian alam. Ya ALLAH, kurniakanlah rahmat dan sejahtera atas penghulu kami Muhammad serta keluarga dan sahabatnya. Ya ALLAH, kami pohon kepadaMu kemaafan dan afiat, kesejahteraan selamanya dalam agama,dunia dan akhirat.
Ya ALLAH, baikanlah kesudahan kamipada segala perkara dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia serta siksa akhirat.
Ya ALLAH, kami mohon padaMu segala kebaikan samada lambat atau cepat, yang kami ketahui atau tidak kami ketahui. Ya Tuhan kami, kurniakankanlah kami kebajikan dunia dan akhirat seta jauhilah kami dari siksa neraka. Dan ALLAH, limpahkanlah rahmat serta sejahterakanlah junjungan kami Muhammad, keluarga serta sahabat-sahabat Baginda